perjantai 27. maaliskuuta 2009

Tommy Tabermann: Eroottiset runot




Mies rakastuu silmillään, nainen rakastuu sanoista. Kaikkihan me tiedämme vanhan hokeman, että runoilijat saavat kaikki naiset. Sen oli kuullut myös Teinirakkauteni, joka opetteli ulkoa kaikki minun hänelle kirjoittamat runot ja lausui niitä sitten silmät kosteina muille tytöille. Hän on pyytänyt anteeksi, mutta myönsi, että kävi kova ’flaxi’!

Tommy Tabermannin Veren sokeria pidin huikeana, mutta sain kerran kuiskata charmantin herra Tabermannin korvaan, että ’voisiko saada vielä eroottisempaa.’ Hän lupasi, että ’tuleman pitää’. Arvoisat lukijat romanttinen, eroottinen, kuuma kevätkiima on täällä: Tommy Tabermannin Eroottiset runot (Gummerus, 2009) eli Tabermannin kiihottavimmat runot yksissä kansissa – vihdoinkin!

Tämä teos, hmmm….opettaa, mikä on ikuisen nuoruuden eliksiiri ja kertoo se jotain myös siitä sukupolvesta, johon runoilija Tabermann ja me monet muut kuulumme: meillä ei helposti veri jähmety!

Tekee mieli antaa pieni leikkimielinen varoitus: Kun luette tätä kirjaa, älkää olko yksin, vaan hyvässä seurassa. Lukekaa nyt rivien välit arvoisat aikuiset lukijani. Älä lue Eroottisia runoja yksin!
No hyvä on. Sanon sen sanan. Täydellistä!!!

Sääresi sisäpinta valuu
ja poskesi valuu.
Älä pelkää, vien sinut perille
vaikka kaksin sormin.


Me olemme sileäkarvainen eläin,
täydellinen ja kesyttämätön
Minä olen sinun veresi,
jokainen miljoonista soluista,
sinä purjehdit minua pitkin
merta kohti
Minä kihisen sinussa,
minä murisen ja nuolen,
minä huudan ja vaadin,
minä en anna rauhaa

Minä olen aistit
minä olen verkkokalvot ripset
kielenpäät,
niityt, joet,
minä olen peto ja veri
Minä hiivin sinussa
enkä jätä sinua rauhaan,
sinun on nuoltava minut
kiihkoon, polvillasi, ehdoitta

Minä olen se
jota sinä pelkäät
Minä olen se
jota ilman et voi olla
Minä olen se joka
juottaa sinulle
oman veresi, vie
sinut merelle
Minä olen aistit, sinä olet alamainen
Yhdessä olemme täydellinen

Se on veressä, kiima,
sillä ilman kiimaa on veri laimeaa,
niin laimeaa
ettei virtaa, seisahtaa

Koskaan älä kadota
villihanhen kiimaa
kerta kerran jälkeen
lähteä kauas, pois,
voittaa vaarat, väistää nuolet,


ja villihanhen kiimaa
palata,
olla varoituksille kuuro,
tehdä pesä


Mitä muuta rakastelu muka loppujen lopuksi on
kuin kiven pyörittämistä
haudan suulta


PS. Ellen pystynyt asiallisuuteen, syy on täysin Tabermannin runojen: minä humallun näistä!

*****

Rakkaudella Tommy♥ , joka vedit minulta maton alta nostamalla kirjojen signeerauksen jälkeen minut syliisi ja jalat irti ilmasta. Ja ne poskisuudelmat eivät olleet mitään kuivia ranskalaisia ilmaan huitaistuja, vaan kunnon muiskuja. Mieheni sanoi, että ilmeeni oli näkemisen arvoinen. Jossain päin blogia olen mielestäni muistellut Tommya, mutta en muista missä...Meissä kohtasi kaksi karjalaista eli kummallakin toisen vanhemman puolelta vilkasta karjalaista olemusta. Tommy oli unohtumaton♥


*****

Runokirjat Leena Lumissa

12 kommenttia:

  1. Tahdon villihanhien mukaan! Jos tämä kirja on huomenna myynnissä, pliis osta mulle. Signeeraus olisi huippua! Sinun kynäsi on timanttia ja meillä ei veri jähmety. Tämä on loistava! Pakko juoda toinen lasi chablista...

    VastaaPoista
  2. Ostan sen sulle ellei lopu ennen kuin pääsen sen tykö. Mulla on teksti, jonka pyydän omaani: Leenalle, villihanhelle rakkaudella Tommy Tabermann Mitä sinä haluat sun kirjaasi?

    VastaaPoista
  3. Annelle joka tahtoi villihanhien mukaan..

    VastaaPoista
  4. Voi, minullekin!
    Evelle pesästä lehahtaneelle, varoituksille kuurona liitävälle...

    VastaaPoista
  5. Eve, ostan sen sinulle JOULUlahjaksi tai PARANTUMISlahjaksi...,siis jos ne eivät ole loppu, kun pääsen sinne.

    Mahtaa siinä Tabermannia hymyilyttää, kun minä post it -lappujeni kanssa esitän, mitä kenellekin kirjoitetaan...;-)

    VastaaPoista
  6. Inspiroivaa.. ;D

    (Mulle ei kuitenkaan tarvi omaa kappaletta)

    VastaaPoista
  7. Minä rakastan suomenkieltä, mutta tämä IHONkieli, jolla Tommy Tabermann kirjoittaa, piti HÄNEN ensin luoda. Sellaista ei ole Suomessa ennen nähty. Se uppoaa naisiin kuin kuuma veitsi voihin. Hän käyttää sitä kaikissa runoissaan, myös niissä, jotka eivät suoranaisesti tihku erotiikkaa.
    Kieli on kaunista, kekseliästä, lämmintä, naisen huomioon ottavaa ja tätä arvostavaa, ja tekee Eetvarttia, vaikka sitä joutuukin yksin lukemaan... ;-)
    Hankin kirjan, ellet ehdi tykö tarpeeksi ajoissa.... Ehdin nimittäin jo äsken kinua sitä.

    VastaaPoista
  8. Eve, minä ostin sinulle Tommyn kirjan ja sinulla on siinä toivomasi signeeraus. Poskiani polttavat Tommyn suukot...so wunderschön ist er;-)

    VastaaPoista
  9. Kiitos Leena! Tulen hakemaan sen, kunhan kesä koittaa.
    Ajattele - sitten Henkelliä, yhdessä valmistettu ihana illallinen puutarhassa ja keskustelua kaikesta mahdollisesta sametinpehmeässä valoisassa Muuratsalon yössä.
    Fiilistelen tässä vähän.... :)

    VastaaPoista
  10. Juu, minä jo Reimalle eilen selvitin, mitä ruokaa laitan, KUN EVE TULEE!

    Ajattele, me kaksi kirjallista naista ja meidän hovimestarimme Reima;-), hämärtyvä ilta, lepakot, viileän valkkarin jälkimaku...

    VastaaPoista