tiistai 30. kesäkuuta 2009

MUSTAA HUUMORIA TAI EI

Tämän päivän Keskisuomalaisessa oli artikkeli, jonka musta otsikko oli: Vanhukset jopa vuosia ainoastaan sisätiloissa.

Sain jokin aika sitten ystävältäni Helsingin Sanomien artikkelin (HS 7.6.2009), jossa lääkärit julkaisivat hoitotahtojaan. Minulla välähti välittömästi! Lääkärit jos ketkä tietävät, mikä on ihmisen kärsimys loppumetreillä ja lääkärit, jos ketkä olivat osanneet pyytää juuri oikeita 'armoja' loppunsa koittaessa.

Tämä on jonkun mielestä nyt mustaa huumoria kun teen ja julkaisen hoitotahtoni mieheni syntymäpäiväviikolla, mutta minun on aina pakko tehdä asiat heti (kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini) ja toisekseen musta huumori on just mun laji.

Suosittelen, että teette oman hoitotahtonne ihan omien tuntojenne ja syvimpien halujenne mukaan. Jos jätätte sen tekemättä, on sitten myöhäistä rannalla itkeä, kun merellä on hätä!

Minä otin lääkäreiltä vain nuo letkutusjutut ja opiaatit, kaikki muu on ihan ominta minua lokkeineen päivineen. Nyt minulla on helpottunut olo, sillä tiedän että ne ystäväni, joiden haltuun viimeisen tahtoni jätän, pitävät huolen, että saan lähteä täältä viininmaku suussani, hyvästä ruoasta nauttien ja kivuttomasti.

teidän
Leena Lumi

5 kommenttia:

  1. Teen ehdottomasti. Piakkoin.
    Minun pitää varmaan viimeiseen asti saada katsoa elokuvia!

    VastaaPoista
  2. Yksi lääkäri halusi kuunella kuolemansa hetkellä rakkainta musiikkiaan, mikset sinä sitten katsoisi lempielokuviasi...

    Älä jossittele, vaan toimi! Minut sai toimintaan ystäväni lähettämä Hesarin sivu,mistä olen hänelle aina kiitollinen!

    Kolme ystävääni ja tyttäreni saavat hoitotahtoni, joten on varmistettu että joku on toimeenpanemassa tahtoani toteen.

    VastaaPoista
  3. Lapseni ottavat huolta vanhuksista ja vammaisista, monella hyvä elämä. Yksinäisyys suurimpia pulmia.

    Ruumiini tieteen hyväksi, loput poltetaan eikä mitään hautaa läheisten vaivaksi. Me seurustellaan ja juhlitaan NYT, ei sitten kun ei enää ole.

    VastaaPoista