lauantai 25. syyskuuta 2010

ENHÄN VOI OLLA VASTAAMATTA TYTÖLLE PINKISSÄ BASKERISSA

Tässä sitä mennään;-) Sain Saralta tunnustuksen, vaikka olen ilmoittanut ettei minulla aikaa tähän hauskaan ja ihanaan juttuun, mutta olenhan jo antanut periksi Lumiomenalle ja Susannalle, miksi en siis Saralle, joka pitää paneutuvaa ja innostunutta kirjablogia täällä. Kuva yllä on minulle Saran alter ego Jean Rhys, jota en ole koskaan lukenut, mutta vielä haluan lukea. Rhysin katse viestittää minulle jotain...

Nyt minun pitäisi jakaa Tunnustustusta eteenpäin, mikä on minulle vaikeaa, sillä pidän niin monista blogeista, enkä haluaisi jättää ketään paitsi. Päätin nyt kuitenkin hypätä ja annan Tunnustuksen eteenpäin Marialle, jonka blogissa kaikki on niin lempeää ja silti puhuttelevaa. Marian blogista on tullut minun retriittini, sillä on päiviä, jolloin en jaksa käydä muualla, vaikka kuinka haluaisin. Toisen Tunnustuksen annan Susalle, joka pitää huolellista, paneutuvaa kirjablogia nimellä Järjellä ja tunteella. Kannattaa tutustua, sillä minä takaan, että Susa ei tee kirjoja 'liepeistä', vaan laittaa itsensä likoon. Kolmannen Tunnustuksen annan Lumiomenalle, jonka kanssa kohtalomme kietoutuvat yhteen omenoissa, lumessa ja kirjoissa.  Neljännen Tunnustuksen saa Tuure, jonka sanoja voisin juoda. Nyt teen kokoelmaa elämäni runoista ja sinne tulee runoja myös Tuurelta! Ja kaikki te, jotka nyt tunnette jääneenne paitsi, ette ole paitsi, sillä muistan teistä jokaikistä, vaikka ette sitä tiedäkään - vielä.
Tunnustukseen litttyy seitsemän asiaa itsestä, tunnustusta, mutta mietin, että olen tehnyt tätä niin paljon, joten pystynköhän mihinkään uuteen...

1) Olen aina halunnut vain kirjoittaa ja lukea: nyt teen sitä eli elän unelmaani todeksi!

2) Siedän montaa, mutta en naisten, lasten ja eläinten rääkkääjiä, enkä rasismia.

3) Haluan perustaa kirjabloggaajien yhdistyksen tai vaikka vain seuran, jonka nimi on Roihuavat Soihdut ja yhdistyksen jäsenten merkki olkoon pinkki ja/tai vihreä baskeri! Nimen yhdistykselle antoi Eve Rehn, joka on ansiokkaasti suomentanut Rainer Maria Rilken runoja. Siis haluan, että elämme Tulenkantajat uusiksi!

4) Haluaisin käydä ratsastamassa enemmän kuin nyt ehdin, sillä issikat ovat ryövänneet ison osan sydäntäni.

5) Olen päättänyt, että koko elämäni on seikkailu. En ikinä jää paikalleni ja aion kokea vielä paljon.

6) Olen hirveän empaattinen luonne, mikä ei heti ehkä minusta näy, mutta näin se vain on. Silti olen myös hiukan kranttu, mutta...sehän vain somistaa naista, jos joskus on suu vähän mutrulla ja mustikassa;-)

7) Pidän musiikista paljon: oopperasta, jazzista, pianosta, soulista, kevyestä, raskaasta, tummasta, sellosta, fadosta...,mutta hiljaisuus on toisinaan maailman parasta musiikkia tai suvisade, tuuli haavan lehdissä...

teidän
Leena Lumi

13 kommenttia:

  1. Täällä Jean Rhys kannattaa vaaleanpunaista baskeria Roihuavien Soihtujen tunnusmerkkinä. Vive la liberté et littérature!<3

    VastaaPoista
  2. Sara, se on nyt sitten sovittu! Ja olkoon: 'Nomen est omen'

    Mutta Tuure saa käyttää vihreää baskeria, jos haluaa. Tahdon Runoilijan ryhmäämme, sillä 'ut pictura poesis.'

    Roihuvat Soihdut kantakoon Valoa, Tulta ja Intohimoa♥

    VastaaPoista
  3. Voi, issikat ovat ihania. Olen ajatellut, että sellainen voisi hyvin olla omakin jossain tulevaisuudessa -nyt aikani vie pikkuheppa joka on ehkä maailmankaikkeuden empaattisin ja älykkäin kavioeläin ikinä :)

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Ahmu, poistin oman kommenttini, sillä sotkin sinut Ammaan;-)

    Siis issikat ovat eemän kuin uskoinkaan, siis niin hurmaavia. Paras ystäväni eli Bessu hurahti niin, että osti oman! Sinulla on pikkuheppa...miniheppa?

    Tuletko kirjamessuille?

    VastaaPoista
  6. Kiitos todella paljon! Tämä on kunnia!
    Vastaan tunnustukseen huomenna - nyt merille!

    VastaaPoista
  7. Tuure, ole hyvä vain!, sinä, joka olet kirjoittanut Kuapunkikauriin, Oletko tarkoituksella hiljaa ja Nimesi on vaaleanpunainen...

    Elämyksellistä merimatkaa! Nyt on mitä parhaimmat kelit veneilyyn.

    VastaaPoista
  8. Kiitos Leena ♥ Lupaan siis minäkin piakkoin miettiä 7 uutta asiaa minusta blogiini!

    Tein juuri ensimmäisen ruokakirja-esittelyni, ja nyt aion antautua täysin elämälle tietokoneen ulkopuolella, nimittäin tänään on meidän 12-vuotispäivämme ♥

    VastaaPoista
  9. Happy Anniversary♥

    Menen nyt kurkkaamaan ruokakirjaasi, mutta Susa, sinä suljet koneen tyystin ja antaudut toistaiseksi aivan muulle...Mikään ei ole tärkeämpää kuin...rakkaus.

    VastaaPoista
  10. Onnittelut tunnustuksesta!
    Oikein hyvä lista sinusta.

    Oikein upea asia, kun voi ja osaa ratsastaa!

    Iloa viikonloppuusi!

    VastaaPoista
  11. Ulla-Kristiina, kiitos!

    Teinhän minä sen 99 asiankin listan...joten vaikea enää keksiä uusia...tai kyllä minä keksin.

    Olen harrastanut ratsastusta lapsesta myöhäuisteini-ikään ja aloittanut nyt udelleen issikoilla. Hauskaa on ja pienet islantilaiset ovat suorastaan suloisia.

    Kiitos samoin! Upea päivä tänään, sunnuntaina...ruskan kultaa.

    VastaaPoista
  12. Kiitos, Leena ♥ Viikonloppuni vierähti Jojensuussa, minkä vuoksi moni hyvä päivitys meni minulta sivun suun. Koetin kyllä puhelimellani lukea suosikkiblogejasi ja kävin sinullakin muutaman kerran, mutta vasta nyt ehdin ajatuksella lukea ja huomasin tämän. Onnittelen sinua tunnustuksesta ja kiitän samalla omastani.

    Kohdat 1, 2, 6 ja 7 pätevät minuunkin. Olen huomannut sinun empaattisuutesi. Ja Roihuaviin soihtuihin liittyisin mielelläni, vaikka blogini onkin kirja- ja haaveilublogi. On siellä onneksi enemmistö kirjoja :)

    VastaaPoista
  13. Lumiomena, ole hyvä♥

    Tottakai sinä olet Roihuava Soihtu! Onhan minullakin paljon muuta kuin kirjoja: koiruuksia, puutarhaa, unelmia, pohdintoja, linkityksiä, sisustusta, karhuja, supeja, ruokia, runoja, musiikkia...Ja toivottavasti pääpaino kirjoilla, toivon minäkin;-)

    VastaaPoista