sunnuntai 5. syyskuuta 2010

KIEMURTELEN KOUKUSSASI HAMAAN LOPPUUN ASTI...


No niin.. Luin blogiasi ehkä toisen sivun puoliväliin ja sitten syntyi jo niin ahdistavan palava halu aloittaa tuo ja tuo .... ja tuo kirja. Mitenkäs tässä nyt enää mihinkään työn ääreen pääsee!?Huomenna olisi lakattava olemasta se human being ja aloitettava doing;) Blogien lukeminen on siis todellakin vaarallista, mutta voin vakuuttaa, että nyt kiemurtelen koukussasi hamaan loppuun asti :D Aila

Avasin koneeni Robertsin suklaakahvin ja Hesarin jälkeen ja mikä Ihana Elämän Pelastusrengas löytyikään kommenteista: Aila!


Tarvitsin häntä juuri tänään, sillä takana on rankka viikko tekniikan helvetissä ja eikun pahenee vain:


Viimeisen laskuriluvun on nähnyt Lumimies ulkomaan työmatkalla 31.8. illalla, kun hän näytti blogiani itävaltalaiselle liiketuttavalleen. Tämä tapahtui juuri nyt, kun 150 000 kävijän määrä oli lujaa lähestymässä ja minähän olin jopa kysynyt teiltä, pidetäänkö arvonta silloin vai sitten, kun valitaan vuoden kauneimmat kirjan kannet. Onneksi te halusitte kirjankansiarvonnan ja toinen arvonta on sitten kun blogini täyttää ystävänpäivänä 14.2.2011 kaksi vuotta. Siis, klikkasin http://www.web-counters.org/ ja sieltä ilmoitettiin, että: Koska uusimme kokonaan sivumme, kaikki laskurit poistettiin. Ole hyvä, ja tee laskurisi uudelleen. Se on helppoa. (Ei muuten ole!)


Miksi laskuri on niin tärkeä? Siksi, että kustantajani ovat siitä kiinnostuneita. Minäkin olisin, jos olisin kustantaja;-) Toisekseen, ehkä se on tärkeä myös teille, sillä pidän mielelläni arvontoja, kun tulee tasalukuja täyteen!


Tänään, muutamien puutarhan syystöiden jälkeen ja syötyään jättiannoksen ihanaa kantarellimuhennostani sekä saatuaan vähän levätä, Lumimies ryhtyy Suureen Koitokseen eli yrittää aloittaa minulle uuden laskurin, joka ei ole ihan niin yksinkertaista kuin luulisi. Nollasta en suostu aloittamaan, en! Olen painanut hulluna töitä, sillä elän vain lukeakseni ja kirjoittaakseni lukemastani teille ja niinpä viimeinen todellinen kävijämäärä pitää saada jotenkin esille, muutenhan todellisuus vääristyisi. Ja sekään luku ei olisi todellisuutta, sillä laskuri otettiin käyttöön vasta 11.4.2009.

Leena Lumi ei ole olemassa ilman lukijoitaan ja olen aivan hulluna teihin kaikkiin! Ja te tiedätte sen;-) Kaikin tavoin yritän teitä myös huomioida. Ehkä ääripäätä huomioinnissa edusti se, että kun Lumimies täytti pyöreitä ja juhlapuhe oli minun: Julkaisin puheeni teille puoli tuntia ennen kuin päivänsankari ja vieraamme sen kuulivat. Ihan päivän käytäntöä ovat kirjavalintani, joissa otan lukuun myös kirjoja, jotka eivät olisi ihan ominta minua. Olen jopa tehnyt käsityökirjan! No, rakastan kyllä villalankoja, mutta…Selviän tästäkin tekniikan katastrofista kiitos teidän ja etenkin tänään, kiitos Ailan, joka ilmestyi blogiini kuin Taikakeiju. Aila on sadas vakilukijani ja nyt tunnen, miten hänen taikapölynsä saa minut unohtamaan tekniikan käsittämättömät ja epäoikeudenmukaiset kiemurat…Kiitos, Aila♥

Ihanan Ailan, jolla on todella hyvä maku koirarodun suhteen, löydätte täältä. Katsokaa myös hänen sisustus- ja puutarhakuviaan. Aivan herkullista!

Kiemurrellaan kaikki kirjallisuuden koukussa hamaan loppuun asti, sillä elämä ilman kirjoja olisi kuin…


♥:lla teidän
Leena Lumi

PS. Tarinan jatko on täysin kiinni Lumimiehestä. Mitenkähän saisin hänet tietokonepuuhiin ennen puutarhaa ja sunnuntaiherkkuja. Ian McEwan on todennut jotain eroottista viikonlopun kello 16 hetkistä kirjassaan Lauantai...mitä ihmettä se oikein olikaan...

I Will Survive (Put full screen on!)

20 kommenttia:

  1. Kun kone oikuttelee voi se tosiaankin olla aikamoinen tietokonehelvetti,jos on koneesta kovin riippuvainen.Mites se laskuri nyt noin poistettiin`? Itselläni hävisi appelsiinipuun laskuri kun vaihdoin pohjaa,enkä sitten laittanutkaan uutta,appelsiineja ja hunajaa-blogissa sen sijaan laskuri toimii kuten ennen.
    Toivottavasti lumimies nyt saa sen laskurin laitettua sinne...

    VastaaPoista
  2. Jael, meillä on kaikilla omat riippuvuutemme ja blogi ei ole ainoa addiktini. On myös Lumimies, koirat, puutarha, issikat, kirjat, taide, musiikki, suklaa, ruonlaitto ja etenkin nautinnolinen ateriointi, uiminen, leffat, sisustus, alpit...Olen moneen koukussa ja Kaikkien aistien Juhlien Vaalija. Lukijani voivat saada minusta liian yksipuolisen kuvan...hmmm. pitää jotenkin korjata tuo asia.

    Minun blogipohjan vaihtoni taphtui jo muutama viikko sitten. Klikkaa se mun laskurin tarjoaja: Se systeemi lopetti koko homman! Ei minulta kysytty mitään.

    Lumimies teki sen jo;-) Lazy Sunday!

    VastaaPoista
  3. Ihanat kommentoijat ovat ehdottomasti kullanarvoisia <3

    Kyllä minäkin ehdin noitua sen laskurihomman pahemman kerran, mutta nöyrryin aloittamaan nollasta :(
    Jos keksit(te) miten laskuri saadaan aloitettua ei-nollasta, niin kiitos, vinkkejä otetaan vastaan!

    Lempeitä tuulia uuteen viikkoosi!

    VastaaPoista
  4. Kurjia nuo tietokoneongelmat - ja toki tuo laskurin poistuminen harmittaa. Aika omavaltaista toimintaa että laskuri vain poistetaan noin vain. Arvaan että harmittaa.

    Kaikesta huolimatta mukavaa sunnuntaina Sinulle.

    T. Erjuska : )

    VastaaPoista
  5. Marielisa, emme keksineet, joten lisäsimme vain tuon lauseen, jossa luku juuri ennen kuin 'joku' nollasi laskurin. Nyt täytyy vain luottaa ihmisten lukutaitoon.

    Aivan: Ilman kommentoijia ei ole mitään!

    Kiitos samoin, Marielisa! Minusta tuntuu jo nyt, että lounatuuli soi...

    Erjuska, mulle tulee ihan voimaton olo näiden tietokonejuttujen kanssa. Ei ole ketään, jolle soittaa ja joka vastaisi/ottaisi vastuun. Tässä on kuin lastu lainehilla...

    Suloista sunnuntaita sullekin, Erjuska! Kyl tämä ny täst;-)

    VastaaPoista
  6. Kyllä ne kaikki sun "addiktiot" on aika hyvin tullut välistä esille täällä blogissa,joten no hätä,ei tule liian yksipuolista kuvaa.Minultakaan ei kysytty,kun laskuri siellä appeliinipuun alla lakkasi toimimasta.Se vaan lakkasi...

    VastaaPoista
  7. Jael, tätä mää vähän pelkäsinkin;-)

    Ai sullakin lakkasi laskuri toimimasta...jotenkin helpottaa, kun kuulee, että on kanssakärsijöitä.

    VastaaPoista
  8. Vaan nii män tää karjalainenki sanattomaks huutomerkin kera! Laps sanos jotta, paa äiti suu kiinni, kärpäset lentää muuten sinne ja näytät hölmöltä taas suu auki. Ei sitä aina aamulla tiijä, mitä illalla tietää, vaik pari sannaa vaa kirjottaa...
    Toivon tosiaankin, että tekniset ongelmasi ovat totaly out !

    VastaaPoista
  9. Aila, mitä tointaa olla seurasa vait! Hölmön hommaa.

    Joku on sanonut karjalaisia Suomen ranskalaisiksi ja niinhän se on. M.O.T.

    Sun pari sanaa, ne jotka laitoin otsikkoon, paljastivat sut;-) Samoin kävi, kun luin Suomen kuuluisimmasta japanilaisesta puutarha´sta ja soitin Leila Nuikille. Siinä kohtaa, kun hän kertoi tuosta vain kadlta Hesassa kävelleensä Japanin suurlähetystöön ja pyytäneensä videoita japanilaisista puutarhoista, minä totesin: Leila, sie oot Karjalast! ja niinhän hän oli/on. Etsi hakukoneella kirja Unen kelluva silta. Siinä saat esimakua leilan kirjaan, jonka voit sitten etsiä käsiisi.

    Minun karjalaisuutta löydät, kun kirjoitat kohtaan 'hae' Baabuskat ja minä

    Totaly out, mulla ei ikinä ole tekniset ongelmat, se on mun karma. Helpotti kuitenkin lähteä vetämään laskuria alusta, kun olin lukenut sun kommentin. Jaksan taas mitä vain!

    VastaaPoista
  10. Onnea uudesta laskurista! Jospa se nyt laskisi meitä kävijöitä taas seuraavat 150.000. Toivotaan näin.

    VastaaPoista
  11. Soolis, olenko minä joku katastrofimagneetti! Voit arvata, minut jo yli vuoden tunteneena, että helppoa ei ole ollut. Oli pakko ottaa lusikka kauniisti käteen. Toivotuksesi on hyvin toivorikas...kiitos!, me kaikki uskomme siihen - kuitenkin. Se taphtuu, mihin uskoo.

    VastaaPoista
  12. Kivoja lukuja jo tuo sinun uusi laskurisikin kertoo, vaikka vasta eilen sen laitoit! Tässä blogissa on sitä jotain tiettyä imua, mikä vetää magneetin lailla.

    Ja et arvaa mitä...tohdinko edes kertoa..Olin aikaisemmin pastankeittopuuhissa ja siinä odotellessa tulin kurkkaamaan pikaisesti uusimmat täältä. Unohduin lukemaan, kunnes jossain vaiheessa muistin, että se PASTA, APUA!!! No..kerrottakoon sen verran, että se onkin sitten toinen tarina se;)

    VastaaPoista
  13. Olipa harmillinen takaisku, tuo laskurin katoaminen.
    Toivotaan, että tässäkin pätee vanha sanonta, "vastoinkäymiset vahvistavat."

    Siemenet täällä kypsyvät, pian pääsevät kirjekuoreen. :)

    VastaaPoista
  14. Susa, toivottavasti se pasta jämähti minun takia;-) Arvaappas, montako kertaa minä olen oman tai toisten blogien takia polttanut ruoat pilalle, unohtanut lihat uuniin etc. Lumies kovasti ihmetteli, kun kakku tuoksui täällä perjantaina...ja kaikki oli niin siistiä. Ettei vain luule, että se palaa. Katsos kone oli remontissa perjantain ja sitten tämä laskurin nollaus...hohhoijaa! Ihan tosi, me voitas alkaa kirjoittaa ylös, mitä kaikkea tapahtuu/unohtuu/jää tekemättä bloggailun takia. Takuulla joku tutkija innostuisi meidän matskusta!

    Unelma,siis NE SIEMENET! Wau!, täällä odotellaan innokkaina.

    Juu, minä en nujerru ja ikinä en anna periksi. Yrittänyttä ei laiteta.

    VastaaPoista
  15. Onnea sadannesta lukijastasi! Minä olen ollut nyt vähän blogilhiljainen viikonlopun vuoksi, mutta palailen taas. Tietokoneongelmat ovat äärimmäisen ärsyttäviä.

    Ja bloggaamisen vuoksi niin moni asiaa jää hoitamatta, ainakin joskus. Minunkin pitäisi pestä nyt reissupyykkiä ja purkaa kasseja sillä välin kun J laittaa lapsille iltapalaa, mutta minkäs sille voi, että muutamat parhaimmat blogit niin houkuttelevat...

    Kiitos, että julkaisit Rilkeä eilen. Ainakin minun eiliseen päivääni se sopi täydellisesti (ja mun kone temppuilee eikä suostu tekemään sydäntä, joka tähän nyt kuuluisi!).

    VastaaPoista
  16. Lumiomena, minä näen sen sydämen, vaikka sitä ei siinä olisikaan.

    Ei se 100. lukija siinä tärkein pointti ollut, vaan tuo Ailan kommentti. Siitä arvasi heti karjalaiseksi tai karjalaissavolaiseksi. Mutta somaahan se oli, että 100. lukija on noin innostunut.

    Kun ehdit keskittymään niin huomaat, että oli pakko aloittaa laskuri alusta. Mää luulin, että multa katkee verisuoni päästä!

    VastaaPoista
  17. Mieki ilmoittauduin nyt virallisesti lukijaksi (101), vaikka olen kommentoinut jo aiemmin. Hyvää ja kaunista ensi viikkoa!

    VastaaPoista
  18. Helena, tervetuloa joukkoon♥

    Hyödyt takuulla vakilukijasi asemasta, sillä niin kauan kuin Suomessa on voimassa veroprogsessio, minulla on arvonnoissa lisälipuke vakilukijoille!

    Kiitos samoin, Helena! Nyt näyttää upealta, aurinkoiselt asyyskuun aamulta...

    VastaaPoista
  19. Hei Leena, arvaas mitä! Minullakin on teknisiä ongelmia! Ensin nopea nettiyhteyteni lakkasi toimimasta ja sen kanssa meni viime viikko, oli onneksi varanettiyhteys (paljon hitaampi). Sitten vika saatiin korjattua. Nyt viikonloppuna tietokoneeni alkoi temppuilemaan ja näyttö häviää siitä yhtäkkiä. Vein sen tänään korjattavaksi ja voi olla, että sitä ei kannata korjata ollenkaan, jos vika on liian kallis, että samalla hinnalla ostaa jo uuden koneen. Nyt käytän tällaista tosi pientä miniläppäriä, jossa on tosi pieni näyttö ja kääk! kaikki on niin pientä. Eikä tässä ole edes tärkeimpiä ohjelmiani. Tähän täytyy nyt tämä ilta perehtyä. Kyllä elämä menee vaikeaksi, kun teknologia pettää, mutta yritän nyt vain olla kärsivällinen! Onneksi Leena sait nyt kuitenkin uuden laskurin blogiisi! Palataan!

    VastaaPoista
  20. Sara, ymmärrän sataa!

    Minukaan ogelmat eivät ole vielä ohi. Ensinnäkin koneeni on niin vanha, mutta tuttu minulle ja iso näyttö, että sama vika voi tulla koska vain. Olin mielummin perjantian ilman konetta kuin otin pientä läppäriä käyttööni! Minulla on niin vähän sähköpostin puoella kuvatilaa, että jos samanlainen lähetys saapuu vielä kerran, niin...

    Ja sitten laskuri nollautui 31.8.2010. Mitäs luulet mun ajatelleen, kun olen paiskinut tätä kirjahommaa yötä päivää!

    No, tavallaan alusta oli pakko aloittaa, se tuli ihan selväksi.

    Nyt: Kun aukaisen kommenttia, minulle avautuu aina ensin translator! Siis hemmetin ärsyttävää ja hidastuttaa koko ajan.

    Yritä kestää! Ja ajttele silleen, että takuulla minä olen mennyt enémpi pitkin seiniä kuin sinä, sillä minä olen ihan idiootti tekniikassa ja sitten...haluan tehdä tätä kirjablogia sataa. Mulla on vain off ja on. Yritän muuttua, mutta vielä ei ole kovasti onnistanut, paitsi yöt olen jo rauhoittanut nukkumiselle.

    Ymmärrän - syvästi!

    VastaaPoista