torstai 23. syyskuuta 2010

TAPAHTUU NÄINÄ SYKSYN PÄIVINÄ, ETTÄ...

Rakkaat lukijani!

Tapahtuu näinä syksyn päivinä, että olen aivan liian kiireinen. Seliseliseli, mutta sisälläni on tarve kertoa, miksi minua ei paljon visiiteillä näy. Helsingin Kirjamessut lähestyvät ja niitä ennen puskee uutuuksia. Tämä on melkein ainoa aika vuodesta, jolloin minulla on henkinen takaraja tietyille kirjoille. Lukeminen vie nyt kaiken aikani, enkä ehdi tarjota mitään kevennyksiä, en liiemmälti visiteerata, en mitään. Onneksi on kuutamo ja olen kuuhullu, joten luen yötkin. Mutta painotan, että minulle laatu tulee ennen määrä - aina ja kaikessa. Paneudun todella syvällisesti, en vieläkään lue muiden arvosteluja ennen omiani ja haluan, että minun kirjaelämykseni ovat yhtä uniikkeja kuin lumihiutale. Näin jatkuu nyt lokakuun lopulle, jolloin tapaamme Kirjamessuilla.

Teen kirjojen ohella montaa, montaa muuta, mm. osallistun kaikkiin mahdollisiin kirjoituskilpailuihin ja niitä on nyt menossa useampia...

Ilmoitus: Aion todellakin virallistaa sukunimekseni Lumi ensi vuonna kun passini menee vanhaksi!

En valita yhtään, sillä jos kuolen lukiessa, se on unelmieni täyttymys♥

♥:lla Leena Lumi

PS. Kirjamessujen jälkeen lupaan Vuoden Kauneimmat Kirjan Kannet -äänestyksen, joka on tällä kertaa myös arvonta.

kuva Jaana Kautto/Keskisuomalainen

26 kommenttia:

  1. No sulla onkin hyvä syy olla käymättä visiiteillä.Mukavia lukuhetkiä ja onnea kirjoituskilpailuihin.
    Ja Leena Lumi kuulostaa kyllä tosi hyvältä....

    VastaaPoista
  2. Leena!

    Pakko mikä pakko, ei voi mitään!

    Oikein loistavaa tekstiä sinulle tv. Aili-mummo!

    VastaaPoista
  3. Jael, kyllä minä käyn, mutta enempi nyt satunnaisesti...Juu, minustakin Leena Lumi kulostaa puuterilumelta;-) Kaikki ovat tykänneet, mutta Lumies vähän kiusaa. Hän sanoo, että kun olen Lumi, sanotaan mun tullessa sisään: "Nyt saatiin Lunta tupaan." Hah-hah! Mitä välii...

    Aili, sisäinen pakko! Niin monta tulta palaa nyt, että...

    Joskus onistuu, joskus ei, mutta yrittänyttä ei laiteta. Kiitos!

    VastaaPoista
  4. Kaunis kuva sinusta.
    Varo kuitenkin kiireesikin keskellä, ettet ylitä voimiesi rajoja.
    Menestyksekästä syksyä sinne Lumimajaan. :)

    VastaaPoista
  5. Unelma, Jaana on kuvauksen mestari! Kiitos!, psta minä.

    Kiitos varoituksesta, yritän säilyttää edes rippusen arkijärkeä, vaikka mieluiten olisinkin vain roihuava soihtu.

    Kiitos samoin sinne unelmaiseen!, mutta en minä minnekään katoa, joudun vain nyt toimimaan hiukan eri kentillä enempi kuin siellä, missä on totuttu. Focus number one: Kirjat!

    VastaaPoista
  6. Upea kuva sinusta.
    Voi kun pääsisin kerran Suomeen kirjamessuille, tänäkään vuonna ei sovi se ajankohta mun kalenteriin. 2014 on Suomi teemana Frankfurter Buchmessellä ja sinne kyllä haluan ehdottomasti.

    VastaaPoista
  7. Leena Lumi on kyllä todella kaunis nimi.

    Nautinnollisia lukuhetkiä =)

    VastaaPoista
  8. Allu, kiitos Jaanan, että kuva upea. Minä en päässyt edes täältä viime vuonna;-) Ah!, 2014...silloin onkin jo 'open road'...saas näkee, missä me silloin ollaan. Lumimies kotiutui juuri ja alkoi heti suunitella;-)

    Birgitta, kiitos! Minä myös pidän siitä.

    Luen teille, en katoa mihinkään, mutta kun mun alkuperäislukijat ovat tottuneet monta kertaa päivässä postauksiin ja hirveeseen vauhtiini...jos en kerro mitään, luulevat, että olen oikeesti kuollut;-)

    (Sinulla oli paljon kinnostavaa blogissasi. Palataan heti, kun ehdin.)

    VastaaPoista
  9. Mukavia hetkiä kirjojen parissa ja onnea kirjoituskilpailuun.

    Kirjamessuilla sitten tavataan... hyvä kun tietää minkänäköistä immeistä sieltä voi etsiä ja vetäistä hihasta : )

    T. Erjuska

    VastaaPoista
  10. Erjuska, kiitos, kiitos!

    Tehdään sitten lähempänä joku sopimus, miten tunnistamme ja löydämme toisemme...siitähän voi tulla vaikka kuinka hauskaa;-)

    Lotalle suukko♥

    VastaaPoista
  11. Kirjamessut ovat myös meidän syksyn tapahtuma.Toinen,kolmas ja neljäs tytär plus mamma hakavat sieltä joululahjakoriin maistiaisia ja hyvää mieltä.Ihmisvilinän keskellä on upeaa olla.Ja kaikki rakastavat kirjoja.Hyvää lukuaikaa sinulle Leena!

    VastaaPoista
  12. Voi älä murehdi nyt siitä, ettet ehdi kovin blogivisiiteille jne, antaudu kaikessa rauhassa (sikäli kun se on mahdollista kun on paljon puuhaa) luettaville kirjoille, tuleville kirjamessuille jne! Ei me täältä mihinkään kadota;)

    VastaaPoista
  13. Muistahan pitää välillä taukoja ja tehdä hartialiikkeitä. Ettei käy niin kuin eräälle...

    VastaaPoista
  14. Joskus - aika usein - on hyvä vetää rajoja.
    Runollinen päätös:)

    VastaaPoista
  15. Maria, sinne tulevat kaikki. Teemamaa on Ranska, mutta hän, kirjailija, jota Rankasta odotin, ei pääse.´Lähtö täältä maakunnasta ja saarelta ei ole pieni juttu, mutta mitä vain kirjojen takia.

    Ihana tuo sun tyttökatras...tulee mieleen kirja Pikkunaisia.

    Kiitos Maria!

    Susa, miksi mulla on aina tune, että pitäisi olla siellä, missä en ole. Takuulla tämä tartunta on Waltarilta. Hän tuo sen esiin niin runoissaan, pohdinnoissaan kuin myös kirjoissaan. No, nyt en voi olla kuin kirjoissa...Susa, mistä sää tiedät vakka kaikki katoaisi, tekniikka romahtaisi...herään joskus keskellä yötä painajaiseen, että blogini on kadonnut kokonaan!

    Tuure, pakkotilanne!

    Herra Niemi, olen kovasti odottanut kommenttiasi kirjasta Viikonloppu??? Minulla on syy, miksi haluan tietää, mitä siitä ajattelet, siis arvostelun perusteella.

    Juu, runollinen loppu;-)

    VastaaPoista
  16. Vihreätniityt, se kaikki on tapahtunut jo, mutta en nyt viitsi siitä, kun olen muutama päivä sitten juuri paljastellut enemmän kuin oikein halusinkaan...,mutta ainakin tuli labroille töitä, sillä nyt yksi sun toinen on imoittanut menevänsä mittauttamaan hormonitasonsa. Ehkä kannatti - sittenkin. Luen siis edelleen öisin sängyssä...pitäis varmaan hankkia joku teline:-) Tunnen erään, jolla oli sellainen rakastettu, joka piti kirjaa tuntikausia ja kun nainen räpäytti silmäänsä, mies käänsi sivua. Ja tämä on tosi juttu ja meidän suvusta! Lumimieheltä ei vain löydy tarvittavaa aulista palvelumieltä...jos oikein rakastaa, niin eikö sitä ryhdy vaikka kirjatelineeksi;-)

    En ole sulla viime aikoina huomannut mitään niskavalitusta. Ehkä et sitten enää lue, et kudo, et istu tietokoneella. Nämä kolme ovat niskan pahimmat kiroukset.

    VastaaPoista
  17. Tee mikä on tärkeintä. Tunteenpalolla.

    Minäkin melkein lähdin Kirjamessuille, mutta en sittenkään (terveydelliset syyt, kuten tiedät).

    Palaillaan!

    VastaaPoista
  18. Soolis, helttileijaa!, mehän oltais voitu tavata kirjamessuilla ellei...juu.

    Nyt on 'force majeure' täällä päässä. Tuli juuri esitykseen filmikin, jonka haluasin nähdä elokuvateatterissa, mutta emme ehdi...Ostan sen heti, kun tulee myyntiin ja sitten se Single Man.

    Palaillaan!

    VastaaPoista
  19. Kaunis kuva! Ja oi, miten minäkin odotan kirjamessuja.
    Tällaisin pikakommentein Joensuusta. Ajattelin vain sanoa hei <3

    VastaaPoista
  20. Lumiomena, kiitos! ja siellä tavataan.

    Hei♥

    VastaaPoista
  21. Miks kaikki vain yhdistävät kirjamessut ja Helsingin, kun meillä täällä Turussa on tänä vuonna jo 19. tai 20. kirjamessut! :) Ainakin sinne olen menossa ja ehkä myös Helsinkiin.

    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  22. Helena, sanoppa sinä se! Minä asun yväskylässä eli ns. Suomen Ateenassa, mutta eivät Jyväskylän keväiset kirjamessut koskaan saa semmoista mediajulkisuutta kuin Helsingin messut. Moni kirjailija ei vaivaidu, jotkut kustantajatkaan eivät ole esillä etc. Minulle on nyt taottu päähän, että vain Helsingin kirjamessut ovat jotain ja sen takia lähden täältä saareltani aamupimeällä ja olen jo varannut majoituksenkin ettei vain mikään missaa.

    Hesarissa oli vastikään kirjoitus, mikä valtaisa tapahtuma ovat Helsingin kirjamessut! Mikä minä olen siihen mitään sanomaan...

    VastaaPoista
  23. Kaunis, viehkeä kuva sinusta!!

    Upeaa, että saat antautuen heittäytyä maailmaan, jossa olet läsnä, koet voimallisesti elämän ja kirjallisuuden rakkauden, syvyyden..

    Ehkä minäkin meen Turun messuille..
    Ihanaa viikonloppua!!

    VastaaPoista
  24. Hanne, kiitos!

    Ehkä olen tehnyt enemmän kuin heittäytnyt...tunnen pohjaimun...lienen syvällä sukelluksissa...kirjoissa...en täällä...

    Kuvittele, minulla olisi NYT Turkuun vielä pidempi matka kuin Helsinkiin. Melkein sata kilometriä pidempi. Entisestä kotipitäjästä vain kohtuullinen reissu.

    VastaaPoista
  25. Oletko tietoinen lukemiesi kirjojen määrästä? Niitä on varmaan paljon, sitä tämä blogisikin todistaa - omistautumisesta.*_*

    VastaaPoista
  26. Markonki, viime vuonna tein 140 kirjaa tänä vuona en ole ehtinyt laskemaan - vielä. Päätös oli tänä vuonna tehdä vähemmän ja kauhistun, jos taas menee yli sadan. Postauskia kuukautta kohden on ollut kyllä vähempi...

    Joko laatu kärsii?

    Välillä menee niskat ja joskus olen ihan lukossa..., mutta olen mielettömän sisukas ja kirjoista innostunut. Tosin en haluaisi olla sitä laadun, enkä oman terveyteni kustannuksella.

    VastaaPoista