keskiviikko 15. joulukuuta 2010

MITKÄ KAUPUNGIT?

Praha-kuvista innostuneena Nami-Hiiri lähetti minulle nämä kuvat. Kuka tietää, mikä kaupunki on ylemmässä kuvassa ja mikä alemmassa?

Tiedoksi, että tänään en tee mitään hyödyllistä, sillä istuin eilen koneella yli kymmenen tuntia ja nyt taas selkä muistuttaa isestään, joten tänän teen lahjapaketoinnit loppuun. Samalla sisäistän listaani, jonka tein vuoden parhaista kirjoista ja se tulee sitten ihan milloin hyvänsä. Ai että mitäkö teen yöt? Elän magiaa!

Täällä on myös kova pakkanen ja olen tehnyt linnuille kookosrasvasta kakkuja, joihin olen sekoittanut hassel- ja maapähkinöitä sekä auringonkukansiemeniä. Aamutuimaan oravatkin olivat jo syömässä. Närhi käy myös ja joskus jopa haukka!

Laitan näiden kuvien lisäksi tänään vielä yhden Mirkka Rekolan runon, joka on jo ollut sekä Leena Lumissa että Lumikarpalossa hienolla Tuuren kuvalla, mutta näytän teille nyt, miten runo elää kuvien mukaan....

Ja sitten minulla on ongelma. On runo joka kaipaa hyasintin tai hyasinttien kuvaa. Käännyin jo Sarinkin puoleen, mutta en tiedä vielä, mistä apu tulee. Minä ja Lumimies olemme sairaalatavaraa, jos lähdemme hyasintteja Viherlandiaan kuvaamaan, sillä tukehdumme niiden voimakkaasta tuoksusta per heti. Tämä on riskaabeli pyyntö, sillä voin laittaa vain yhden kuvan, mutta otan riskin.

Ja olen onnessani, sillä sain Pasi Ilmari Jääskeläiseltä Mirkka Rekolan Runot 1954-1978. Harjukaupungin salakäytävien kirjoittaja on...♥

6 kommenttia:

  1. Piilomaja, hyvä sinä! Se on Bernistä. Sultahan ei liene sinne pitkäkään matka, otaksun.

    VastaaPoista
  2. Hyvä Allu! Kyseessä siis kaupunki, jossa selviän paremmin eksymättä kuin Helsingissä;-)

    Kosmopoliitit ratkaisivat tämän kisan lyhyeen.

    VastaaPoista
  3. Olisin veikannut ekaan Budapestiä :D
    Mukavaa loppuviikkoa Leena: )

    VastaaPoista
  4. Tuure, harmi kun ei ollut kuvaa Venetsiasta;-) Minulla on niitä nyt paljon, kiitos sinun♥

    Kiitos samoin, Tuure!

    VastaaPoista