tiistai 19. marraskuuta 2013

Kiinnostava vierailu!

Tänään sain vieraakseni Oma aika -lehden päätoimittajan, Anna-Liisa Hämäläisen. Olemme jo aika kauan pitäneet yhteyttä lähinnä koirien tiimoilta, mutta nyt oli kyseessä mahdollinen Oma aika -lehden ja Leena Lumi -blogin yhteistyö.
Jälkeen puolen päivän asetuimme pöytään ja oli niin ihana tavata livesti ihminen, josta oli jo kauan ollut etiäinen, että...Ja niinhän se oli, että oli kuin olisi vanhan tutun tavannut. Keskustelun meri oli  tuttavallinen ja monipuolinen. Toisia asioita päätettiin ja jotkut odottavat vielä täyttymystään. Ne odottavat omaa aikaa;) (lue: tekniikan pientä säätöä). Nyt on pakko kertoa, että kun näin ensimmäisen kerran Oma aika -lehden mainoksen televisiosta ja loistavan Miitta Sorvalin, totesin Lumimiehelle, että 'Miitta sanoo sen, mitä minä ajattelen; tämä on ihan mun juttu.' No siitä ei mennyt kauaa kun sain Anna-Liisalta viestin, jossa hän teki esitarjouksen ja sitä tänään rukkailimme. Sanotaan, että perästä kuuluu.
Pääruokana oli gulassia, mutta toki mukana oli jälleen maailman terveellisin salaatti eli caprese Juomana lähdevesi ja alsacelainen valkkari, jälkiruokana Robertsin suklaakahvia kera Aino Samettinen Nougat -jäätelön. (Kahvi oli erityisen super, kiitos Jaelilta tänään samaani pähkinäkahvin, jota sekoitan Robertsiin yhden suhde kolmeen!) Kiitos Jael ♥
Kiitos Anna-Liisa tästä antoisasta päivästä ♥ Olet juuri niin rento ja maanläheinen kuin arvelinkin: Olet ihana! Meistä ei olisi tärkeinä pönöttäjiksi;)

Teille kaikille tiedoksi, että en ole mihinkään katoamassa mutta olen kuin entisen Nauvostoliiton kolhoositalous eli elän viiden vuoden sykleissä ja tulevana ystävänpäivänä tulee viisi vuotta Leena Lumia täyteen. Nyt on pakko saada näkyviin uusi huippu, jota kohden kulkea. En ole etsinyt mitään, mutta elämä on suuri seikkailu ja tarjoaa toisinaan uusia näkymiä, kun vähiten osaat niitä odottaa. Jotain tapahtuu, mutta mitä se on, sen saa huominen kertoa...

Love
Leena Lumi 

PS. Anna-Liisan juttu päivästämme

I Will Survive   (ohita se hiivatin mainos...;)

49 kommenttia:

  1. Oih, mitä herkkuja ♥ Mitä voi näin sadepäivänä muuta toivoa, kuin hyvää seuraa ja taivaallista ruokaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taina, eikö vain;) Minä olen aikuisten oikeesti rakastunut marraskuuhun, jossa on selvästi taitaa: Jouluruustu kukkivat, tapaan ihania ihmisiä, ilma on täynnä happea, saa paketoida ekat joululahjat, parhaat patikointikelit saaremme piekkometsään alkavat, täysikuu...

      Ystävän tapaan aina ruoan äärellä;) Mikä vaihinko, että se ei hoikista, mutta kaikkein tärkeintä on rento yhdelläolo ja hyvä keskustelu.

      Sitä sinulle myös täältä toivotan ♥

      Poista
  2. Sieltähän SE on tulossa, kuten arvelinkin. Kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inna, miten arvastikaan;) Piti silloin vielä vähän pidätellä...

      Jätte kiva!

      Poista
  3. Leena, tiedän tuon tunteen. Hyvää jatkoa!
    Minäkin olen uudistamassa itseäni, mutta se ei näy varmaankaan vielä pitkään aikaan blogeissani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna, tiedän, että tiedät;) Kiitos ♥

      Minä odotan! Luen just kirjaa, jossa sinulta hyvää tekstiä...

      Sinä et ole nainen, joka jää paikoilleen ♥

      Poista
  4. Taidan arvata mitä on tulossa,...Lehteen olen tutustunut aiemmin, kiva lehti meille aikuisille.
    Odotellaan ♥.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minttuli, katostaan sitten kun myös tekniikka on Anna-Liisan ja minun ideoiden tasalla;) Olen tämän lehden tilannut melkein heti kun se ilmestyi ja nyt myös äidilleni.

      Odotellaan ♥

      Poista
  5. Kaksi ihanaa ihmistä tulee varmaan hyvin juttuun keskenään..ja help....mikä ihana peilipiironki teidän takana on..:)
    Kerrot sitten meille varmaan kun aika on kypsä, että mitä tulee tapahtumaan.
    Mukavaa viikon jatkoa Leena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuija, oih, sinä kolmas Ihana, kiitos ♥ Me ollaan joteksin toisiamme täydentävä...tiimi. Se on ihanuus...

      Takuulla kerron ja jos tulee muutos, joka ei tule ennen kuin saan takuun, että voin viedä kaikki lukijani mukanani: Minulla on addikti niin sinuun kuin moneen muuhunkin. Haluan simppelin tekniikan, jolla saan pidettyä niin sinut kuin kaikki minun kanssani viime vuodet jakaneet ihmiset kanssani. Kenen kanssa saisin jakaa jouluruusuhurmioni ellen just sinun kanssasi: Sinä ymmärrät, kun minä sen Vaatimattomuuden Valtiattaren kauneuden äärellä...vaivun polvilleni.

      Kiitos samoin sinulle, Tuija ♥

      Poista
  6. Ihana tapaaminen ja voi pihkura nyt odotan sydän sykkyrällä mitä tuleman pitää.....uskon että teet oikeita ratkaisuja, minun viisivuotisestani on vasta vuosi tehtynä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sarppu, täydellisesti! Ja minäkin odotan jotain ja sinä tiedät, mitä se on;) En lepää ennen kuin se toteutuu.

      Ei mitään sydän sykkyrällä: Jos jonkin lähden, sinä tulet mukaan!

      Poista
  7. Odotinkin kuulevani tästä;D Kuulosti ihan täydelliseltä ja hedelmälliseltä tuo teidän tapaamisenne:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jael. sinä olit mukana: Kiitos kahvisi, joka saapui tänään. On ollut niin paljon mietittävää, että liitin sen vasta äsken mukaan tarinaan ja sun kahvi on nyt myös Anna-Liisan blogissa;) Oli kuin olisi oltu aina tuttuja...You know that feeling...♥

      Poista
    2. Ihana kuulla että kahvi tuli näin pian perille.Ajattelin että on jo jouluruuhkia,niin lähetin ajoissa. Tästä postauksesta ja myös Anna-Liisan postauksesta heti huomaa,että oli hyvä tapaaminen:)

      Poista
    3. Oli se ihme! R. oli noutamassa Anna-Liisaa ja olin jo ladannut jälkiruokakahvin valmiiksi. Otin osan Robertsia pois ja laitoin sun ihanaa pähkinäkahvia mukaan eli tarjosin Maailman Parasta Kahvia. Kehtaan näin snaoa, sillä eihän minulla mitään osuutta tuohon laatuun;)

      Tää oli vähän kuin se, kun me tavattiin...♥

      Poista
  8. :) Tiistai siis oli antoisa! Kiva!:)

    Mutta mitä! Oletko ottanut slaavilaisuutesi myös tuon kolhoositalouden viisivuotissuunnitelmat?! ;D
    Ehkä tuohon slaavilaiuusteen liittyy Anna-Liisan ihana lause viraanvaraisuudestasi. Kiinnitin kyllä huomiota myös Anna-Liisan kuvaukseen (vai sen yritykseen?) puhetavastasi.:)

    Sitten tämmönen mieltäni askarruttava kysymys: Kun aina ihastellen maistellen puhut Robertsin suklaakahvista, niin olen tässä suklaan suurena ystävänä sitä haikaillut kuppiini. Mutta. Mä laitan kahviin maitoa ja mietin, että toimiiko tuo suklaakahvi maidon kera? Voi olla ihan tyhmä kysymys, mutta mulla on aina hiipivä epäilys, että maito laimentaa tuollaisia makuelämyksiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanna, erittäin!

      Ju, mää olen kai saanut jonkun slaavilaisviruksen...jotenkin 'syytän' siitä sinua, Anna Ahmatovaa ja Riikka Peloa;) No juu...mulla taitaa olla jotain itäistä intonaatiota...kai, vaikka sanat ovat Luvian murretta, paitsi jotkut ihan karjalaa.

      Sitä pitäis kysyä Bessulta, joka tulee huomenna. Tai Anna-Liisalta. Molemmat laittavat maitoa tuohon upeaan kahviin. Kahvi oli tänään erityistä, sillä Jaeli paketti pähkinäkahvia tuli just tänään: Mikä sattuma, kun tiettä postinkulun välillä Suomi-Israel. Niitä kun sekoittaa tulee jotain uskomatonta...Kai se toimii, kun molemmat meillä Robertsia maidolla nauttineet ovat sitä kiitelleet. Minä olen se, joka ajattelee, että se makuelämys siitä laimenee, mutta rohkea kahvin juo: Try it! Se on tyyristä, mutta juon kahvia niin vähän, että sen on oltava parasta.

      ♥.

      Poista
  9. Tuli nälkä!! Onnea kaikkeen tulevaan Leena!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helmi-Maaria, kiitos ja kiitos samoin sinulle! Ehkä olemme molemmat 'matkalla' ja matkalla johonkin uuteen...

      Ystävät aina istuvat meillä ruokaoöytään eli täällä sitä olisi...

      Poista
  10. Onnea tulevaan, hyvistä tarjouksista ei kannata kieltäytyä. Uutta ja mielenkiintoista tulossa. Olen katsellut juuri samaa mainosta, siinä on sitä tosielämän komiikkaa ja asiaa sen takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arleena, kiitos. Ei kannata, mutta mää en lähde mihinkään ilman mun lukijoita;)

      Ne KAIKKI KOLME löytyvät youtubesta. Laita youtube omaaika ja siinä ne ovat. Ne uppoavat minuun...;)

      Poista
  11. Leena, olipa jännittävä postaus! Jotain minä aavistelen rivien välistä, mutta jaksan odottaa julkistamista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sara, eikö vain...Nyt on kysymys lähinnä tekniikan säädöstä, sillä en lähde ilman lukijoitani. Tarkennan sitten kun aika on...Eräs kirja tyttökirjoista on luvussa, mutta haluan lukea sen kiireettä...

      Poista
    2. Ei taida ehkä ihan ongelmitta onnistua siirto. Mutta entä jos kirjoittaisit kahteen paikkaan? Olisi kiinnostava lukea juttujasi siellä ja täällä. :) Hieno juttu, Leena.

      Poista
    3. Hanna, se on tosiaankin vaikeaa. Anna-Liisan ja mun idea asiasta on täydellinen, mutta saada lehden tekniikka siihen taivutettua on oma lukunsa. Kirjoittaisin kahteen paikkaan mutta kun tämä vie jo nyt 60 tuntia viikossa: Haluan vähentää töitä...

      Kiitos ♥

      Poista
  12. Upeat kattaukset Leenalla, salaatti on myös lemppareitani kyllä.
    Kivalta kuulostaa.
    Iloa tähänkin päivääsi ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seijastiina, kiitos. Tuota capresea kannattaa syödä melkein aina, sillä professori Piippo on nimennyt sen maailman terveellisimmäksi salaatiksi kirjassaan Puhdasta ravintoa.

      Kiitos samoin sinulle ♥ Mahtava keli: Lähden lenkille ja sitten tulee ystävä kylään, R. on jossain kaukana kokoustamassa...

      Poista
  13. Minä en odottanut mitään, mutta nytpä kohta kuulen mitä tuleman pitää. Mielenkiintoista:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mine, elämä on seikkailu. Minulla pitää aina olla kiinnostavaa;)

      Poista
  14. Ihanan tunnelmallinen ja ennen kaikkea kiinnostava postaus. Onnea mahdollisiin tuleviin kuvioihin, toivottavasti tekniikka kehittyy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja, kiitos. Luulin, että tekniikka mukautuisi luovuuteen, mutta ei se näin mene...Paljon on vielä kehittämistä.

      Poista
  15. Onnea sinulle, hauska ja yritteliäs, Leena!♥
    Jotain uutta tulossa, odotan sitä malttamattomasti:)
    En ole vielä lukenut yhtäkään numeroa tuota Oma aika- lehteä, mutta seuraavalla kauppareissulla sitten...;)

    Kiitos hienosta postauksesta, sinä Iki-IhaNainen! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aili, kiitos. Minusta en yritä mitään, täällä vain istun ja ihmettelen;)

      Niin minäkin, niin minäkin...odotan.

      Tilasin äidille lehden heti kestona ja itselle on tullut jonkin aikaa.

      Kiitos sinulle, Aili-IhaNainen♥

      Poista
  16. Inspiroiva tapaaminen ollut teillä! Ikimuistoisia hetkiä, hyvää ruokaa ja hieman tulevan suunnitteluakin. Hieno marraskuu!

    VastaaPoista
  17. Tuo mainos on aivan mainio!
    Kylläpä mielenkiintoisia elämässäsi tapahtuu. Iloitsen sydämestäni kanssasi siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rita, niitä on youtubessa kaksi lisää: Se ruokailujuttu ja sitten autossa...Passaa mulle tosi hyvin;)

      Kiitos samoin sinulle!

      Poista
  18. Oi, jännittävää! ;) Kuten moni muu, minäkin ehkä arvaan mitä tuleman pitää... Onnea! Jos tekninen ongelma liittyy tuohon lukijat -gadgetiin, niin älä toki sen takia kieltäydy "muutosta". Olen lukijaraadissasi, totta kai, mutta seuraan blogiasi oman blogini sivupalkissa olevan blogilistan kautta – ja jos blogisi osoite muuttuu, niin päivitän kyllä uuden siihen tilalle! Kyllä lukijat seuraavat, siihen voit luottaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maria, eikö vain. No yhteistyöstä on kyse. Me niinkuin passaisimme Anna-Liisan kanssa toisillemme hyvin. Suurin ongelma tässä vaiheessa on, että minun luo pääsy pitää olla yhtä helppoa kuin nyt: Haluan kaikenikäiset lukijani mukaan. Toinen on sitten gadgetit, sillä se nyt oleva formaatti ei ole lukijaystävällinen. Kolmas on se, että olen kerännyt valtavat tietopankit: Kirjastot monelta vuodelta, sitten TOP-listat, Kasvipankin, erikseen Terveys- ja hyvinvointikirjat, Tyttökrijat etc. Mää en liikahda mihinkään ilman niitä. Ei ole lehdenkään etu, jos minä lähden sinne typistettynä ja minulle se taas on sama kuin ei olisikaan. Minä jaksan uskoa, että tekniikka taipuu ja sitten vielä siihenkin, että minä sen opin. Viime mainitusta tulee itkua ja hammastenkiristelyä, mutta mun oma Supportti saa sen kestää ja hoitaa;) Tämähän siis jää, mutta osoite muuttuu, mun pitäisi vain saada teidät kaikki mukaani ja sitten vielä vuosien koosteet...Uskon, että tiedät, mistä on kysymys kerran heti puutuit gadgeteihinkin. Niitä mekin tässä mun koneella Anna-Liisan kanssa katselimme ja hän myönsi, että tämä nykyinen blogipohja on hyvä ja toimiva ja nyt me uneksimme, että heidän tekniikka saisi sen edes jotakuinkin tässä muodossa heidän lehteensä. Sitten kaikki olisi ok. Olen henkisesti hirveän kypsä uudelle.

      Poista
  19. Vastaukset
    1. Allu, juu: Wow;) Kiitos. Kunpa vielä näksi, että tämän valtamerilaivan saisi toimimaan lehdessä, melkein lehti toimisi paremmin Lumissa...KAIKKI mun lukijat, gadgetit, 50 000 valokuvaa, vanhat jutut, joita voi uudelleen lämmitellä, nopeatempoisuus vrt. vaikka haasteet etc.etc.

      Olet siis jo palannut sieltä Saharasta. Kirja lähtee sinulle huomenna.

      Poista
  20. Leena, tuo pitsipusero on hieno. Jotain tuollaista olen suunnitellut ostavani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna, rrrrrakastan sitä! Se on vähän pitkä, huomaa rimpsuhelma ja se on vuoden takainen löytö Witikkalan kartanosta. En lähtiessä edes teinnyt, että siellä myydään myös vaatteita...Toivottavasti löydtä oman mustan pitsiunelmasi♥

      Poista
  21. Hieno juttu Leena! <3 Mielenkiinnolla jään odottelemaan, mitä kivaa on tulossa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaisa, eikö vain. Monenlaista tarjousta on tullut vuosien mittaan, mutta vasta tämä kiinnosti.

      Minäkin odotan, taipuuko tekniikka vai ei.

      Poista