tiistai 20. lokakuuta 2009

SCRIPTOR

Kirjallisuusklubi Prinsipatus Litterae on Helsingin kirjamessuilla 22.-25.10.2009 edustamassa lehteään Scriptoria Suomen Nuorisokirjailijoiden osastolla joka päivä klo 12.15-13.00. Prinsipatus Litterae klubiin kuuluvat myös Tuure-Erik Niemi ja Lauri Linna:

Elegia sulkeutuneista kaupoista

seitsemän kuutamoa myöhemmin

kiertelin taloa, talloin ruusuja/ ikkunasta kajasti valo, mutta kuka minä olen astumaan sisään?

minulla on vain kimppu voikukkia

minulla on nykyään niin paljon aikaa unohtaa/ milloin kukkaupat sulkeutuvat

olen heikko liekki

minut voi puhaltaa

sammuksiin

jos tahtoo

talo oli rakennettu kadun A ja polun B risteykseen

kiertelin sitä/ kannoin kukkia

sinä aikana oli ovi ehditty muurata umpeen

- Lauri Linna -

Kahvila (toinen yritys) eli häivähdys suomalaisuudesta teen pinnalla

Toinen yritys on hätäinen kakku./ Sitä myydään halvalla hinnalla kivijalan kahvilassa./ Se on kuin suomalainen luonne - se kahvila -/ remuaa ja riemastuttaa. /Ujouden ulkoaan ajaa ja lähdeisyyden luokseen kerää!

Se on suomalainen se.

Miksi yritämme olla muita kuin itsemme./ Miksi viljelemme ujoa?/ Miksi kaljua kaljamahaa ellei kirveitä heittelevää käppänää?/ Miksemme vain olisi itsenämme./ Jos vaikka sisimmässä olisimme kuin kahvila,/ kivijalan kahville pyhitetty huone.

Pidämmehän kahvista sentään./ Se on yrityksen alku.

- Tuure-Eerik Niemi -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti